Personages (spoilers!)

Discussie start 1 oktober 2011

Personages (spoilers!)

Postby Sanne » Tue Oct 04, 2011 6:48 pm

Wie is/zijn jouw favoriete personage(s)? Waarom? Zijn er ook figuren waar je de pest aan hebt? Wie? En waarom?

----------

PAS OP! SPOILERS!!

s

p

o

i

l

e

r

s

p

a

c

e

Ik vind Rory het leukste! Erg grappig hoe hij helemaal niet snapt dat sommige dingen not-done zijn in de mensenwereld. Ik verwacht nog veel leke en spannende acties van hem in de voglende delen.

Die eru vind ik ook intrigerend. En de trollen! Hagedisachtige trollen met veren?? :shock: Heeeeel apart! Ik heb vrij weinig binding met Cat en Bee, maar ben wel erg benieuwd wat dat walk the dreams of dragons van Bee inhoudt. Natuurlijk is Vai in het begin erg vervelend, maar ik denk dat dat nog wel goed komt. Bij de mansa heb ik daar wat minder vertrouwen in...
Image

Image Riddle master 2 van Patricia McKillip, Farlander van Col Buchanan en Mistborn2 van Brandon Sanderson (audiobk).

LibraryThing
Sanne
Nightingale

Re: Personages (spoilers!)

Postby MaKitty » Wed Oct 05, 2011 7:05 am

Sanne, ik ben niet origineel, maar moet me bij jouw bevindingen aansluiten! :wink:
Leesgroet van Margret

Ik lees nu: even niets...
Uit: De Uitverkoren Magiër - Karen Miller
Dochter van het woud - Juliet Marilier
Het boek van vuur - James Clemens
MaKitty
Een Lezer

Postby Marion » Wed Oct 19, 2011 8:11 pm

Ik vond Cat een erg leuk personage, maar mijn favoriete karakter is toch Andevai. Vooral naarmate je hem wat beter leert kennen blijkt hij toch anders in elkaar te zitten dan je aanvankelijk denkt, en zijn ontwikkeling vond ik erg boeiend om te volgen. Ik hoop dat we in de volgende boeken meer van hem te zien krijgen.

Rory is geinig, maar die vond ik toch wat te veel een komische noot... Hij kwam eigenlijk te weinig aan bod om echt uit de verf te komen. Bee vond ik eigenlijk wel een beetje irritant (maar inderdaad, ik ben ook wel benieuwd naar dat walk the dreams of dragons).

Van die eru, en sowieso van de meeste wezens uit de spirit world, zou ik wel meer willen weten, die blijven toch een beetje vaag vind ik. Misschien in volgende delen?
Groetjes, Marion
Leest nu: From the Two Rivers (The Eye of the World 1a / The Wheel of Time 1) van Robert Jordan
Marion
Lady of the Cats

Postby Elondel » Mon Oct 31, 2011 11:31 am

Rory is inderdaad een leukerd! Vooral die scene als hij vrouwenkleren wil aandoen omdat ze lekkerder zitten en zijn naakte wandeling door het soldatenkamp waren geweldig :lol:

Als favoriet moet ik ook naar Andevai wijzen, al is favoriet misschien wat verkeerd uitgedrukt. Hij is in ieder geval het meest intrigerende personage en het boeiendst om te volgen. Cat en Bee zijn wel ok, maar ze kwamen nogal koel op me over en het was erg moeilijk om er een band mee te krijgen. Ik kan niet zeggen dat ik ze heb leren kennen doorheen het boek, en dat vind ik wel een beetje jammer. Al laat dat natuurlijk wel ruimte voor verdere ontdekkingen in de volgende twee delen.
Sowieso moet er aandacht komen voor hun magie, want net als jullie wil ik ook weten wat walking the dream is. En niet alleen dat, ook Cat haar magie boeit me wel en daar wordt amper over gesproken!

De wezens die rondlopen zijn ook leuk gevonden, vooral die trolletjes :lol: Leuke ventjes!
Image Raymond E. Feist, Magiër (De Legende Van De Oorlog Van De Grote Scheuring, #1)
Elondel
El Dragón Azur

Postby Magraat » Fri Mar 23, 2012 11:00 am

Haha, Vai is ook mijn favoriet. Ik had niet verwacht dat zo veel anderen dat met mij eens zouden zijn. Hij is de enige met een wat meer 3D karakter zeg maar, terwijl de anderen allemaal nogal eenzijdig zijn.
Magraat
A Healing Founding Mother

Return to SK 43: Koude Magie - Kate Elliott