Nieuwe aankopen (games/spellen)

Van Poker tot Magic; van Ganzenbord via RPG's tot Kolonisten; van Pong tot Final Fantasy. Hier vind je de informatie die je zoekt.

Re: Nieuwe aankopen (games/spellen)

Postby The Iced One » Tue Jan 05, 2010 3:17 pm

Met de feestdagen ook weer enkele spellen van mijn verlanglijstje kunnen toevoegen aan de collectie :D
Pandemie - Bestrijd samen 4 ziektes die overal ter wereld uitbreken. Mijn tweede coöperatief spel (samenwerken tegen het spel) en dat is wel iets dat mijn groep leuk vindt. De eerste 2 spellen grandioos verloren en hoewel het voorlopig onmogelijk lijkt om het spel te winnen, weet ik dat het ooit wel moet lukken. Blijven proberen!

Overleven in het stenen tijdperk - sommigen hier al wel bekend denk ik. Ik was vooral verleid door het mooie bord en het feit dat ik nog geen 'worker placement'-spel heb. Nu 2x gespeeld en I like! Niet super veel interactie en soms gaat het wat traag, maar toch vind ik het een leuk spel.

Manilla - De spelers zijn een stel smokkelaars die door het handig plaatsen van handlangers punten proberen te scoren (mijn tweede worker placement spel :roll: ). Dit is vooral een gokspel, aangezien je op geen enkele plaats zeker bent dat het iets uithaalt. Als je bij het stenen tijdperk 2 mannetjes zet bij de jacht weet je dat je minstens 1 voedselfiche zal krijgen. Bij Manilla kan het goed zijn dat je niets krijgt of zelfs verlies maakt. Nog niet gespeeld, maar het gokaspect, maakt ook dit een uniek spel in mijn collectie.

Space Alert - Een ander spel waarbij je tegen het spel speelt. De spelers zijn de bemanning van een verkenningsschip dat in 10 minuten tijd een scan maakt van een nieuw stelsel. De bemanning moet in die 10 minuten voorkomen dat het schip vernietigd wordt door aanvallers en slecht onderhoud. Het spel duurt echt maar 10 minuten doordat er een cd bij zit met enkele boordcomputer tracks van 10 minuten. Is de track gedaan, dan eindigt het spel (wel, nog niet helemaal, want er is nog een evaluatiefase: hebben we het nu eigenlijk overleefd of niet want in die 10 minuten is het pure chaos?). Nogal wat spelregels een stijle leercurve, maar toch wel een spel waar ik nog veel plezier aan ga beleven denk ik.
So long and thanks for all the fish!!!

Bezoek ook mijn forum over fantastische jeugdliteratuur:
fan-jeugdliteratuur.actieforum.com
The Iced One
A.k.a. TIO, de Metalen Belg.

Postby ChAwech » Tue Jan 12, 2010 7:51 pm

Afgelopen weekend heb ik Tichu gekocht, ook wel bekend als Taipan in Nederland. Ik vind het een heel tof spel. Voor meer info; http://en.wikipedia.org/wiki/Tichu plus de links onderaan :D
Boeken Zoeklijst (update 19-07-'10) | Gekocht in 2010 (update 10-08-'10) | Gelezen in 2010 (update 11-08-'10)
ChAwech
Coniunctio Oppositorum

Postby ChAwech » Sun Feb 21, 2010 8:10 pm

Vandaag met een stel vrienden naar Noorderspel ( http://www.noorderspel.nl/ ) geweest. Was erg leuk. Bij binnenkomst kreeg ik ticket #010, wat betekende dat ik een gratis spel kreeg :mrgreen: Dit werd uiteindelijk Konijnen Hokken, een of ander dobbelspel. Best wel grappig.

Verder heb ik uit een soort restantenbak nog een zestal houten puzzels gevist. Kostten samen maar €5 :D
Boeken Zoeklijst (update 19-07-'10) | Gekocht in 2010 (update 10-08-'10) | Gelezen in 2010 (update 11-08-'10)
ChAwech
Coniunctio Oppositorum

Postby Magraat » Fri Mar 26, 2010 5:37 pm

Als gevolg van de Spellenmeet van februari hebben wij besloten Carcassonne te kopen. Euh, gekocht dus. :D Karik is helemaal wild enthousiast en wil allerlei uitbreidingssets kopen, maar ik vroeg me af of ze wel allemaal leuk zijn. Dus graag jullie mening.

Hij wil ook graag dat eerste spel hebben dat we speelden, maar ik moet even opzoeken hoe dat ook alweer heet (met al die slaven, euh kolonisten die voor je werken op plantages e.d.).
"Nanny Ogg looked under her bed in case there was a man there. Well, you never knew your luck."
— Terry Pratchett (Lords and Ladies)
Magraat
A Healing Founding Mother

Postby Sanne » Fri Mar 26, 2010 5:40 pm

Volgens mij was dat Puerto Rico.

Ik heb de Carcassonne uitbreiding met de draak en de jonkvrouw en die is wel leuk. Je moet 'm wel met meer dan 2 spelers spelen, anders kan je alleen elkaar dwars zitten met de draak en schiet het spel gewoon niet meer op.
Haikus are easy
But sometimes they don't make sense
Refrigerator

Image Heart's Blood
van Juliet Marillier.
Sanne
Nightingale

Postby Bazs » Fri Mar 26, 2010 6:30 pm

Ik zou persoonlijk beginnen met De Rivier. Of misschien heet ie gewoon De Uitbreiding. Dat is in ieder geval de standaard uitbreiding van Carcassonne en ook de uitbreiding die we destijds gespeeld hebben. Als je die versie leuk vindt, is het misschien het makkelijkste om daar mee te beginnen. Verder uitbreiden kan altijd nog.

Dat andere spel was idd zoals Sanne al zegt Puerto Rico.
Build a man a fire and he's warm for a night. Set a man on fire and he's warm for the rest of his life. Image
Bazs
Blub!

Postby Fonzie684 » Tue Mar 30, 2010 12:32 am

De eerste uitbreiding heet idd De uitbreiding en is een goede start voor uitbreiden. Alle volgende uitbreidingen vonden wij ook leuk behalve dus de draak en de jonkvrouwe ;D maar die is idd ook alleen maar leuk als je elkaar dwars wilt zitten en dat deden wij (bijna) niet.
8) Fonzie
"You better Dig what you have now, because your not going to have it forever"

Ik lees nu:
Beyond the Shadows van Brent Weeks.Image
Fonzie684
Een Bibliofiel

Postby ChAwech » Fri May 14, 2010 1:33 pm

Op dezelfde rommelmarkt waar ik elf gratis boeken vandaan gesleept heb, heb ik een schaakspel gekocht. Een heel mooi, compleet gaaf, glazen schaakspel. Voor de magere prijs van maar €2 ! Ik was versteld dat ie nog niet weg was.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee!
ChAwech
Coniunctio Oppositorum

Postby The Iced One » Wed May 26, 2010 8:04 am

Een paar weken geleden voor mijn verjaardag gekocht (beetje laat, maar toch):

Cyclades

Een spel voor 2-5 spelers dat zich afspeelt in de eilandengroep de cycladen bij Griekenland. Wij zijn krijgsheren die onze macht willen uitbreiden door machtige metropolissen te bouwen. Dit doen we door te offeren aan de goden om zo hun gunsten te krijgen. Afhankelijk van de god die je voor jou kan winnen, kan je legers of vloten (ver)plaatsen en zo een ander zijn eiland aanvallen en eventueel overnemen, kan je verschillende gebouwen kopen die je extra 'krachten' geven, mythologische wezens als de minotaurus, cyclopen, harpijen, The Kraken! enz. inzetten tegen je vijanden of voor jezelf enz.

Het is een spel uit 2009 maar doordat de makers het bewust volledig taalonafhankelijk gemaakt hebben (de kaarten en het bord maken gebruik van symbolen), moeten enkel de spelregels vertaald worden, waardoor het spel nu al in beschikbaar is in het Nederlands.

Image
Image
So long and thanks for all the fish!!!

Bezoek ook mijn forum over fantastische jeugdliteratuur:
fan-jeugdliteratuur.actieforum.com
The Iced One
A.k.a. TIO, de Metalen Belg.

Postby Fonzie684 » Wed Jun 02, 2010 12:52 pm

Ziet er spannend uit TIO! Mooi uitgevoerd!
8) Fonzie

Ik lees nu:
Fonzie684
Een Bibliofiel

Postby Elondel » Tue Jul 13, 2010 8:44 pm

Voor 30 euro:

Kingdom Hearts II
Final Fantasy X
Final Fantasy X-2
Final Fantasy XII

*blij als een klein kind dat net een snoepje kreeg* :mrgreen:
Dit soort games zijn mijn zwak.
Like a good book I can't put this day back.

Leest: Mo Hayder, Huid & Greg Hamerton, The Riddler's Gift (The First Tale Of The Lifesong)
Elondel
Een Lezer

Postby Elondel » Thu Jul 29, 2010 6:54 pm

Jeplaaa.

Final Fantasy Tactics: The War Of The Lions (PSP).

En gezien de nieuwe releases die er de komende maanden zitten aan de komen in het Fantasy RPG-genre zal het niet de laatste post zijn hier 8)
Like a good book I can't put this day back.

Leest: Mo Hayder, Huid & Greg Hamerton, The Riddler's Gift (The First Tale Of The Lifesong)
Elondel
Een Lezer

Postby ChAwech » Thu Jul 29, 2010 7:37 pm

Oh, spellen! Ik heb laatst nog Het Betoverde Doolhof gekocht, maar dan het kaartspel! Was maar €4 in Duitsland, en ik heb het al ettelijke keren gespeeld. Best wel leuk, stiekem :D

We waren het niet eens over één regel, dus hebben we die eerst geïnterpreteerd op de makkelijke manier en toen op de moeilijke manier. Met de laatste manier werd het spel een heel stuk leuker, omdat je dan strategischer kan zijn :D
ChAwech
Coniunctio Oppositorum

Postby Fonzie684 » Fri Jul 30, 2010 4:39 pm

Elondel wrote:Voor 30 euro:

Kingdom Hearts II
Final Fantasy X
Final Fantasy X-2
Final Fantasy XII

*blij als een klein kind dat net een snoepje kreeg* :mrgreen:
Dit soort games zijn mijn zwak.

Ja, heb ook een Fantasy RPG zwakte, als ik er 1 op mijn PC of DS zet ben ik dus weer voor weken zwaar verslaafd!! Dragon Quest, FF en nog zoveel meer, op de PC speel ik met regelmatige tussenpozen Angband en als ik dat weer eens doe kan ik echt mijn tijd niet fatsoenlijk indelen ik wil dan altijd zoveel mogelijk uren aan Angband spenderen (of een van de velen varianten).
8) Fonzie

Ik lees nu:
Fonzie684
Een Bibliofiel

Postby SounD » Sun Aug 15, 2010 3:47 pm

Op de meeting gister heb ik Kakkerlakken poker gekocht. Een blufspel met kaarten met geweldige tekeningen van ongedierten. We spelen het wel eens bij vrienden en dan kom ik vaak niet meer bij.
Gister kwam ik het afgeprijst tegen en de keus was dus snel gemaakt.

Meer info is hier te vinden.

SounD
"Celebrate your dark side, don't let it conquer you"
SounD
Shadow of the Unicorn

Previous

Return to Speelhal