Pandemie - Bestrijd samen 4 ziektes die overal ter wereld uitbreken. Mijn tweede coöperatief spel (samenwerken tegen het spel) en dat is wel iets dat mijn groep leuk vindt. De eerste 2 spellen grandioos verloren en hoewel het voorlopig onmogelijk lijkt om het spel te winnen, weet ik dat het ooit wel moet lukken. Blijven proberen!
Overleven in het stenen tijdperk - sommigen hier al wel bekend denk ik. Ik was vooral verleid door het mooie bord en het feit dat ik nog geen 'worker placement'-spel heb. Nu 2x gespeeld en I like! Niet super veel interactie en soms gaat het wat traag, maar toch vind ik het een leuk spel.
Manilla - De spelers zijn een stel smokkelaars die door het handig plaatsen van handlangers punten proberen te scoren (mijn tweede worker placement spel
Space Alert - Een ander spel waarbij je tegen het spel speelt. De spelers zijn de bemanning van een verkenningsschip dat in 10 minuten tijd een scan maakt van een nieuw stelsel. De bemanning moet in die 10 minuten voorkomen dat het schip vernietigd wordt door aanvallers en slecht onderhoud. Het spel duurt echt maar 10 minuten doordat er een cd bij zit met enkele boordcomputer tracks van 10 minuten. Is de track gedaan, dan eindigt het spel (wel, nog niet helemaal, want er is nog een evaluatiefase: hebben we het nu eigenlijk overleefd of niet want in die 10 minuten is het pure chaos?). Nogal wat spelregels een stijle leercurve, maar toch wel een spel waar ik nog veel plezier aan ga beleven denk ik.

Heart's Blood